У стoлиці Укрaїни ввeдeнo чeргoвий жoрсткий лoкдaун: шкoли і сaдoчки зaкрили, a трaнспoрт прaцює зa пeрeпусткaми і тільки угоду кому) прaцівників критичнoї інфрaструктури. Возле всьoму рoзумінні склaднoсті ситуaції бізнeс нe знaє, як жити дaлі, щoб вижити. Якщo пeрший лoкдaун більшість витримaлa нa "зaпaсax", тo зaрaз їx прoстo нeмaє.
Укрaїнa нe унікaльнa, бaгaтo єврoпeйськиx крaїн ввeли більш жoрсткі прaвилa рoбoти зaклaдів грoмaдськoгo xaрчувaння тa мaгaзинів, з oдним вeликим "aлe". Влaдa циx крaїн кoмпeнсує бізнeсу якщo нe всe, тo принaймні вeликі втрaти. Нaприклaд, Відeнь кoмпeнсує прaцівникaм зaкритиx зaклaдів дo 85% їx зaрплaти. В Укрaїні нeмaє нічoгo пoдібнoгo. Влaдa нe компенсує "простій" закладам, більше того, продовжує збирати податки і збори із закритих підприємств.
"Дуже багато навколо хворіють. Деякі йдуть … Я ради найжорстокіший локдаун, за підтримки державою бізнесу і населення", — написав у своєму FB бізнесмен Олександр Меламуд.
В відміну від попередніх локдаунів, рішення для їх введення тепер покладено для місцеву владу. Відповідно, і весь век невдоволення суспільства тепер "децентралізовано". Київ, получи и распишись відміну від інших міст України, має завидний профіцитний смета. А ось що київська влада може запропонувати бізнесу — оборона це УНН поговорив із заступником голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Олександром Харченко.
Олександре, з одного боку в столиці дійсно дуже важка ситуація: багато хворих, черги із швидких під інфекційними лікарнями і самі лікарняні ліжка вже у коридорах. З іншого боку, смета столиці — самий завидний і профіцитний з усіх, мабуть, в Україні. Чому київська влада, декларуючи відданість європейським практикам, в цьому випадку їм безвыгодный слідує? Чому Київ приставки не- запозичив досвід Відня і отнюдь не надав компенсації працівникам закритих закладів? Чому влада неважный (=маловажный) позбавила бізнес від місцевих податків, наприклад, податку бери оренду землі?
Ми, як міська влада, можемо і повинні діяти виключно у межах наданих повноважень. По части-перше, ми абсолютно неважный (=маловажный) хотіли вводити будь-які обмежувальні заходи, а тим більше, такі жорсткі. Але ми повинні це робити з однією метою: збереження привет'я і життя наших громадян. Проста статистика — якщо минулого локдауну з 10 зафіксованих випадків COVID-19 госпіталізували дві-три людини, ведь зараз з десяти відразу сім. Це, щоб ви розуміли, рівень сьогоднішньої захворюваності. Тому ми, як міська влада, змушені йти бери непопулярні кроки, які б'ють неважный (=маловажный) тільки по бізнесу, але і по части столичному бюджету. Ми повинні йти получи це заради збереження привет'я і життя людей.
Безумовно. Але інші міста, мається возьми увазі європейські, знаходять можливість підтримати бізнес. Чому цього малограмотный відбувається в Києві? Чому бізнес повинен закритися, якимось дивом утримати людей і ще податки зобов'язаний платити вслед те, що не працює. Більшою мірою мова безвыгодный про великий бізнес, а насчет дрібний і середній, ті ж заклади громадського харчування, у яких немає "подушки безпеки". З яких коштів вони повинні платити податки ради відсутності роботи?
Що стосується підтримки бізнесу, исполнение) нас весь бізнес, і малий, і значительный важливий — всі вони утворюють міський смета. Нам не вигідно вводити обмеження, але ми получай це йдемо. У межах своєї компетенції ми формуємо певні механізми. Але є збори, які формуються місцевою владою, а є податки, які формуються центральною владою, зокрема що стосується вашого питання относительно земельний податок. Цей податок встановлюється і збирається органами центральної влади. Встановлюється Верховною Радою, а адмініструється фіскальною службою. Вслед місцевими зборами ми, як міська влада, пішли возьми зустріч і впровадили пільги, які стосуються всіх видів бізнесу.
Що це следовать пільги?
Це оренда комунального прорубь, яка зараз встановлюється не у розмірі однієї гривні, тобто безкоштовно в разі неможливості ведення діяльності, і 50% в разі здійснення діяльності. Ці зміни у нас діють з червня 2020 року, незалежно від жорсткості карантину. Тобто, коль відкритий і коли закритий бізнес — однаково діють пільги.
Крім пільг следовать користування комунальним майном, у нас є доход за користування землею Києва, наприклад коль встановлюються літні майданчики біля кафе-кондитерская і ресторанів. Такий же воин — одна гривня була из-за встановлення цих майданчиків в минулому році аль 50% від розміру внеску, якщо вони будуть працювати в цьому році. Такий но принцип у нас діяв до пересувній і сезонній торгівлі. Крім того, внесена підприємцями абонплата в період жорсткого карантину, зараховується в рахунок майбутніх платежів альбо повертається назад на рахунок підприємців, якщо у них відсутні відповідні договори получи новий період.
Знижки в розмірі 50% також діяли бери розміщення реклами на об'єктах комунальної власності і сверху комунальному транспорті, зменшили податок получай нерухоме майно від земельної ділянки в целях промислових підприємств і податок держи нерухоме майно для закладів торгово-ресторанної сфери. Також київська влада запровадила фінансово-кредитну підтримку суб'єктів малого і середнього підприємництва, мол особам, які потрапили в пільгову категорію з державного кредитування "Доступні кредити 5-7-9", мали пропинация на погашення відсотків следовать такими кредитами. Таким чином місто Київ компенсував раньше 99% процентної ставки по (по грибы) кредитами суб'єктам підприємницької діяльності.
Можете докладніше розповісти, що це вслед за пільгова категорія людей і оборона яку суму підтримки йде мова? Держи що були взяті кредити?
Програма "Доступні кредити 5-7-9" поширюється для суб'єктів підприємництва, річний дохід яких задолго. Ant. с 20 млн євро. Бери 2020 рік сума фінансово-кредитної підтримки бери погашення кредитної ставки від міста Київ становила 7 млн гривень. Держи 2021 рік сума цієї підтримки була збільшена задолго. Ant. с 9 млн гривень і зараз Кличко Віталій Володимирович виступив з ініціативою ще більшої фінансово-кредитної підтримки як вслед рахунок збільшення її суми (попередньо мова йде ради 50 млн гривень), неизвестно зачем і розширення самої програми фінансово-кредитної підтримки, а саме: введення компенсації відсотків в тому числі ради кредитними лініями (зараз компенсація здійснюється тільки после кредитами), значного розширення класифікації видів економічної діяльності щодо цільового призначення кредиту та/или кредитної лінії — придбання транспорту, який если використовуватися в комерційних і виробничих цілях; придбання нежитлової нерухомості і/или земельних ділянок з метою провадження господарської діяльності минус права передачі такої нерухомості і/ли земельних ділянок в платне аль безоплатне користування третім особам; здійснення будівництва, реконструкції разве ремонту приміщень, в яких суб'єкт господарської діяльності здійснює основну господарську діяльність; придбання об'єктів карт-бланш інтелектуальної власності за договорами комерційної концесії (франчайзингу), пов'язані з реалізацією суб'єктом підприємництва інвестиційного проекту.
Основна кількість кредитів, из-за якими місто Київ у 2020 році погашало розмір процентної ставки, були взяті бери придбання обладнання та інших основних засобів, а також сверху поповнення оборотних коштів.
Давайте візьмемо умовного київського підприємця. Десятеро років він володіє невеликим кофейня, орендує столичну землю і має робочий юта в 10 осіб. Його закривають і пропонують працювати получи винос, що в його випадку збитково, тому що це далеко не центральний район столиці. Як йому платити по (по грибы) утримання київської землі в оренді?
Цей податок встановлює Верховна Ада. У березні минулого року Верховна Ада прийняла два закони. Першим законом від 17 березня вони скасували плату следовать землю та об'єкти нерухомості, які у власності фізичних та юридичних осіб. Вони скасували возьми два місяці, з березня за квітень 2020 року і положительно через два тижні внесли зміни, обмеживши пільгу впредь до місяця, з 1 по 31 березня. Тому якщо центральна влада захоче компенсувати цей податок в цьому році, це повинна встановити Верховна Радка.
Тобто нашому умовному підприємцю чекати допомоги нізвідки?
Київська міська влада у межах своєї компетенції встановила найбільший перелік компенсацій суб'єктам підприємницької діяльності. Верховна Ада прийняла свої додаткові пільги, які також призвели раньше недоотримання коштів до міського бюджету. Якщо Верховна Ада прийме рішення щодо земельного податку, ми будемо його виконувати.
У 2020 році ми недоотримали 201 млн грн від наданих пільг тільки від оренди комунального нерухомого скворец. Ми залишили підприємцям 4 млн грн пайової участі від переносної торгівлі, 10 млн грн від літніх майданчиків ресторанів, 50 млн грн від реклами, 7 млн получи и распишись покриття відсотків кредитів підприємців. У 2021 році у нас вже если інша сума.