Рік про фрилaнсу, як і для всієї Укрaїни, був нeлeгкий. Пoчинaвся в турбулeнтнoсті — 24 лютoгo ринoк впaв нa 90-95%, aлe вжe вoсeни вдaлoся нaбрaти нoвиx oбeртів тa зрoбити вeликий крoк упeрeд. Щo стaлoся з ринкoм фрилaнсу у 2022 тa як війнa пoзнaчилaся нa ньoму — прo цe й бaгaтo іншoгo рoзпoвіли прeдстaвники укрaїнськoгo сeрвісу Freelancehunt.
Нa 33% більшe фрилaнсeрів тa нa 12% — зaмoвників
Зa 2022 рік приріст фрилaнсeрів склав 33%, а минулого року — всього 13%. Активне зростання реєстрацій фрилансерів пояснюється тим, що по вине війну багато українців втратили роботу, а з нею і постійний заробіток. Фриланс став доступним способом заробити гроші для того будь-якого спеціаліста.
Паралельно зростала кількість замовників — цього року їх следственно на 12% більше. Минулого року приріст був дещо вищим — 20%.
Під пора війни більш активними виявилися постійні замовники, ибо вони вже знали оборона переваги фрилансу та розуміли, як фрилансери можуть допомогти адаптувати бізнес під сучасні реалії.
Український бізнес готувався раньше виходу на нові європейські та міжнародні ринки, адаптовував свої інтернет-ресурси предварительно вимог мовного закону.
Також спостерігаємо зміну долі таких категорій у бюджетах проектів:
- «Аудіо та відео» — показник збільшився з 2,6% давно 3,6% проти минулого року.
- «Дизайн та арт» — з 13,5% по 16,5%.
- «Переклади» — з 1,5% задолго. Ant. с 2,2%.
Змінилась доля бюджету проєктів у категорії «Програмування» — вона зменшилася з 54,4% перед 48,2%. Це пов’язане з тим, що після початку війни підприємці здебільшого адаптовували наявні інтернет-ресурси поперед нових реалій або доробляли проєкти, розпочаті перед 24 лютого. Не всі готові були інвестувати кошти в розробку нових продуктів та ідей чи запускати свої стартапи.
Шалене зростання попиту в перекладачів усіх напрямків та копірайтерів
У категорії «Переклад» бачимо шалене зростання бюджетів:
- переклад текстів — збільшився получи 24,6%,
- англійська мова — сверху 42,6%,
- німецька — на 106,7%,
- італійська — нате 103,2%,
- іспанська — на 93,5%,
- французька — получи и распишись 25,9%,
- іврит — на 84,6%,
- локалізація За, сайтів та ігор — бери 541%.
Таке зростання легко пояснити. З одного боку, підприємці почали орієнтуватися для західний ринок. Для цього як мінімум потрібна англомовна версія сайту чи додатка. З іншого боку, влітку набули чинності нові норми Закону ради мову. Це також збільшило попит получи и распишись перекладачів.
Текстовий контент став одним з інструментів донесення вплоть до клієнтів своєї позиції та цінностей. У такі складні часи було дуже важливо робити це вчасно та неложно. Також підприємцям треба було адаптувати свої інтернет-ресурси, -де без роботи з текстом безграмотный обійтися. Саме тому кількість проєктів следовать напрямком «Написання статей» зросла бери 57%, за напрямком «Копірайтинг» — в 11%, а бюджет — на 90% і 22% відповідно.
Під дни війни українці підтримували одне одного, раділи перемогам бери фронті, відроджували нашу культуру. Серед інструментів в (видах підтримки духу, які дуже деятельно використовувалися, — патріотичні пісні, вірші, вислови. Саме тому в категорії «Вірші, пісні, проза» підприємці публікували проєкти для 35% більше та бери 171% від загального показника збільшили смета.
Чи інвестували підприємці у просування під часок війни
У спеціалізації «Пошукова оптимізація (SEO)» смета зменшився на 9% від загального показника проти минулого року. Натомість підприємці віддавали перевагу таким послугам:
- SEO-аудиту сайтів — приріст бюджету становить 25,9%;
- пошуковому управлінню репутації — приріст 88%;
- продажі та генерації лідів — зростання возьми 50,7%;
- тизерній рекламі — зростання получи 40,7%;
- купівлі лінків — 30%.
Як бачимо, навіть у такі важкі часи бізнес невыгодный відмовився від просування. Навпаки, зосередив туточки трішки більше бюджету, ніж у довоєнний время. Це викликано тим, що вартість послуг фрилансерів набагато нижча, ніж у профільних digital-агентств. Також є можливість замовити окремі послуги у різних виконавців і в такий спосіб диверсифікувати ризики, а у разі проблем — досить швидко знайти нового спеціаліста.
Зростання бюджетів держи 714% у спеціалізації «Розробка шрифтів»
Під часик адаптації бізнесу до нових реалій крестины було насамперед змінювати візуальне паковання продукту, сайту тощо. Вследствие це бачимо збільшення бюджетів вслед напрямком «Дизайн та арт». Найбільше зросли бюджети в таких спеціалізаціях:
- логотипи — 24,8%,
- банери — 27,1%,
- векторна графіка — 48,6%,
- розробка 3D-моделей — 40,1%,
- фірмовий метаболизм — 80,7%,
- ілюстрації та малюнки — 37,1%,
- іконки та піксельна графіка — 51,3%,
- живопис та графіка — 110%,
- оформлення соцмереж — 36,3%.
Також збільшення бюджетів у цій категорії маємо завдяки попиту возьми спеціалістів, які розробляють NFT.
Які спеціалісти мали попит сверху фрилансі в категорії «Програмування»
У 2022 році кількість завдань пользу кого фрилансерів виросла за такими напрямками:
- Python — 8%.
- Захист В соответствии с та безпека — 36%.
- Системне програмування — 37%.
- Машинне навчання — 30%.
- Розробка ботів — 27%.
- Blockchain — 8%.
Водночас ми спостерігаємо зменшення кількості проєктів по (по грибы) напрямком «PHP» на 21%, «JavaScript» — 5%, «Вебпрограмування» — 6%, «Node.js» — 14%, «Розробка під iOS» — 15%, «Розробка під Android» — 44%. Також стали менше публікувати завдань зі «Створення сайтів під ключ» нате 30%. Проте ми приставки не- можемо не відзначити зростання бюджетів по (по грибы) напрямками:
- DevOps — на 40%.
- Windows — держи 316%.
Незважаючи на значні просідання після початку війни, уж влітку ринок відновився і продовжив зростати. Звісно, певний вплив вносять обстріли та blackout, але попри трендец фриланс продовжує достатньо стабільно працювати. Наступного року ми очікуємо, що ринок продовжить набирати обертів, а попит в послуги фрилансерів зростатиме серед українських та європейських замовників.